La ciutat de Gandia ha tancat la seua participació en Fitur 2025 amb un balanç molt positiu, segons ha valorat Balbina Sendra, regidora de Turisme. La capital de La Safor ha apostat per la promoció turística, consolidant-se com un destí divers, cultural i gastronòmic, gràcies a una estratègia treballada amb mesos d’antelació.
“Hem vingut amb l’objectiu de treballar en la promoció de la ciutat, arribar a molts públics diferents i treballar de forma professional”, ha destacat Sendra, qui també ha subratllat que la ciutat ha «complit els seus objectius». “Des de la signatura de la marca fins a cadascuna de les presentacions, crec que han anat vent a favor. No hem tingut cap contratemps; afortunadament, l’organització ha funcionat molt bé”.
Un dels èxits més destacats ha sigut la participació de Gandia amb un estand propi a la zona LGTB, consolidant l’aposta de la ciutat pel turisme inclusiu i divers. “Hem vingut amb una altra aposta: un estand propi en la zona LGTB, baix l’estratègia dels destins per la diversitat, i ha eixit molt bé. La gent està molt contenta, el sector s’ha sentit ben acollit i ha donat molt de suport a l’estratègia LGTB que tenim,” ha afirmat la regidora.
Un dels grans anuncis de Gandia a Fitur ha sigut el llançament del festival Tripolar, que es celebrarà al mes d’abril. Aquest esdeveniment busca ampliar l’oferta cultural i turística de la ciutat amb una proposta que combina música, gastronomia i cultura.
“El Tripolar és un festival que jo pense que ha vingut per a quedar-se,” ha explicat Sendra. “Ja tenim consolidats els festivals d’època estival com el Pirata, al juliol, o el Mediterrània, a l’agost, però en aquest cas arriba en el mes d’abril. És un festival molt particular, amb un tipus de música diferent que pot atraure un públic molt divers.” A més, la regidora ha destacat una de les peculiaritats del Tripolar: “És un festival organitzat per dones, amb una visió molt femenina que aporta altres coses a Gandia.”
En l’àmbit de la diversitat, un altre punt fort de la presència de Gandia a Fitur ha sigut l’anunci del Gandia Pride 2025, que reforça el compromís de la ciutat amb el col·lectiu LGTB+. “El Pride aportarà moltíssim a la ciutat, però també la ciutat li aportarà al Pride. Tant uns com altres necessitem treballar conjuntament i obrir aquest producte LGTB al sector i a la ciutat,” ha assegurat Balbina Sendra.
Gandia també ha aprofitat Fitur per posar en valor la seua rica tradició gastronòmica, amb especial protagonisme per a la fideuà. Enguany es celebra el 50 aniversari del concurs internacional d’aquest plat icònic, una fita que posiciona la ciutat al panorama culinari nacional i internacional.
“La gastronomia és un dels pilars del turisme de la ciutat,” ha afirmat la regidora. “No hi ha persona que no vinga a Gandia buscant una fideuà o un esmorzar típic dels nostres. Aquest concurs ens posiciona a nivell internacional, amb el plat que ens identifica, la fideuà de Gandia”.
Finalment, la regidora ha posat èmfasi en la importància de la col·laboració entre el sector públic i el privat per al desenvolupament turístic. “La col·laboració público-privada és clau. Nosaltres, com a administració, podem posar les vies, però els mitjans de transport han de ser aquests empresaris i empresàries que estan apostant per la ciutat”, ha conclòs.
Amb aquestes iniciatives, Gandia ha demostrat a Fitur 2025 que la innovació, la diversitat i la qualitat són els pilars per continuar creixent com a destí turístic de referència.