Empresarios y sindicatos se unen para defender la prolongación de la CV-60 y sus enlaces

La Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor – FAES, amb les organitzacions territorials a la Safor i comarques centrals de CCOO-PV i UGT-PV, i les organitzacions empresarials d’aquest àmbit, COEVAL, IBIAE, FEDAC, CEDMA, han realizat una declaració conjunta en suport al polèmic projecte de prolongació de la CV-60 entre Palma de Gandia i Gandia presentat per la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat. Davant les diverses reaccions a favor i en contra que generat l’anunci, els col.lectius empresarials i associatius han analitzat el projecte bàsic, estudi d’impacte ambiental i estudi d’integració paisatgística per valorar l’interès públic i l’impacte de la infraestructura i els seus enllaços amb l’AP7 i N-332 sobre el desenvolupament econòmic i social del conjunt del territori.

 

 

I la primera valoració que fan és que, amb aquest projecte, es dona solució a problemes de trànsit i, sobre tot, faciliten la connexió entre les comarques centrals. Concretament, el document signat assenyala: «La completa finalització de l’autovia del Morquí CV-60 i els enllaços a les vies d’alta capacitat són una infraestructura necessària per a la vertebració del territori, la millora de les comunicacions en benefici de les persones, l’impuls de l’activitat i el teixit socioeconòmic des del diàleg i la concertació social, el canvi del model productiu orientat a la creació de riquesa i llocs de treball de qualitat, i la generació d’oportunitats de desenvolupament sostenible que permeten als habitants actuals i futurs viure millor en el seu entorn».

[Img #22686]

 

La reivindicació de la CV-60 ha sigut una constant des de fa dos dècades que ha generat amplis consensos entre institucions i els interlocutors socials. Expressió recent d’eixos consensos són «la referència permanent a la rellevància de la CV-60 en la planificació estratègica acordada des del diàleg social en els diferents pactes territorials per l’ocupació i el desenvolupament», tant en els diagnòstics inicials elaborats el 2017 com en l’actualització de les estratègies territorials d’ocupació prioritàries acordades el 2020.

 

 

En eixe sentit, el pla Uneix 2019-2030 de la Generalitat per a la mobilitat, les infraestructures i el transport, coincideix i expressa compromisos respecte de la CV-60 «en la mateixa línia que l’expressada per una immensa majoria de representants institucionals i socials de les nostres comarques, i també, encertadament, així s’arreplega en l’esborrany del document del Pla d’Acció Territorial de les Comarques Centrals», encara en fase d’elaboració.

 

 

A l’entendre de les organitzacions que impulsen aquesta declaració, la proposta de traçat que ara presenta la Conselleria per al tram Palma de Gandia – Gandia «és clarament la millor opció» i recolzen, per tant, plenament l’execució del projecte plantejat. Des d’aquesta premissa, «entenem també que caben propostes, si és el cas, de millores per a la integració paisatgística, impactes visuals o acústics, la continuïtat de les vies rurals i séquies de reg o el disseny de noves vies per a vianants i ciclistes».

 

 

Al seu escrit també apunten algunes de les raons que els han fet manifestar-se públicament en la defensa de la CV-60 i els enllaços amb l’AP7 i N-332:

 

1. És una infraestructura necessària i imprescindible, encaminada a vertebrar la xarxa viària de La Safor i aportant un valor logístic extraordinari. Permetrà que Gandia tinga una connexió amb l’AP-7, enllaçarà amb la carretera nacional N-332, evitarà una part important de l’abundant trànsit que travessa diàriament Bellreguard, Palmera, Alqueria i Gandia, connectarà amb l’accés sud al port de Gandia i millorarà la seguretat vial i connexió de la Safor amb altres comarques.

2. És una infraestructura sostenible i resilient enfocada a promoure la industrialització sostenible i a fomentar la innovació d’acord amb els criteris de l’objectiu 9 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU. I al mateix temps, segons l’objectiu 7 de desenvolupament sostenible, gràcies a la progressiva incorporació de l’electricitat i l’hidrogen com a alternativa als combustibles fòssils la mobilitat serà cada vegada més respectuosa amb el medi ambient garantint energia més segura, sostenible i moderna per a tots..

3. Facilita la connexió de La Safor amb les Comarques Centrals, millorant l’accés cap a i des de La Costera, La Vall d’Albaida, l’Alcoià i La Marina Alta.

4. La CV-60 beneficia als ciutadans, a les empreses i al transport de mercaderies. Es tracta d’un corredor que permet tots els tipus i mitjans de mobilitat i que per tant afavoreix al teixit industrial i al transport de persones, afavorint el comerç i el turisme.

5. Els fons NEXT GENERATION de la Unió Europea són una oportunitat per a La Safor, que permetran abordar infraestructures com el tren Gandia-Dénia i l’autovia CV-60.

 

«La nostra comarca no pot continuar deixant passar oportunitats, si vol avançar cap al futur i crear oportunitats per als joves», conclouen.

 

ÚLTIMAS NOTICIAS

NOTICIAS DESTACADAS

La Casa de la Cultura de Gandia se llena para la presentación de la Cursa de la Dona 2025

La Casa de la Cultura de Gandia, con un salón repleto, acogió el jueves...

Dispositivo especial de limpieza en Gandia para unas Fallas sostenibles y ordenadas

Con el objetivo de garantizar una ciudad limpia durante y después de las Fallas,...

Les Falles de Gandia impulsen un estudi pioner sobre l’impacte de la festa a la ciutat

La Federació de Falles de Gandia i la Càtedra Joan Noguera de la Universitat...