L’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, amb la col·laboració de la Policia Nacional, ha posat en marxa un Punt d’Actualització de Documents (PAD) en la central de la Policia Local (avinguda La Valldigna, 65). Este servei permet a la ciutadania renovar i actualitzar les diferents funcionalitats del DNI electrònic (DNIe) i gestionar operacions relacionades en l’aplicació MiDNI, disponible per acreditar la identitat des del telèfon mòbil, l’única amb validesa legal per acreditar la identitat de manera equivalent al DNI físic.
Este punt és una terminal oficial que la Policia Nacional distribueix en dependències municipals per oferir un servei que evita desplaçaments i acosta les gestions d’identitat electrònica a tota la població. Per a utilitzar-lo és necessari presentar el DNI físic, tindre el PIN o la identificació per empremta dactilar.
El Punt d’Actualització de Documents, amb un disseny similar al d’un caixer automàtic, permet renovar els certificats del DNI electrònic o canviar el PIN del DNie o recuperar-lo en cas d’haver-lo oblidat. A més, els usuaris també poden registrar-se en el sistema MiDNI, l’aplicació oficial de la Policia Nacional que permet portar una versió digital del DNI en el mòbil, o donar-se de baixa i actualitzar les dades vinculades a esta App.
Amb la incorporació d’esta terminal en la central de la Policia Local de Tavernes de la Valldigna, l’Ajuntament millora la proximitat, la digitalització i l’accessibilitat per a qualsevol persona que necessite actualitzar o mantindre actius els seus sistemes d’identitat electrònica. El Punt d’Actualització de Documents, que ja es troba operatiu, està disponible per al seu ús de dilluns a divendres de 9 a 12 hores i per la vesprada els dimarts i dijous en horari de 17 a 20 hores.
L’alcaldessa Lara Romero, el regidor de Seguretat Ciutadana, Emilio Fonseca, i l’intendent cap de la Policia Local, Israel Triviño, ja han comprovat el funcionament del nou terminal. L’alcaldessa ha assenyalat que “amb este nou servei fem un pas més en la modernització de l’administració i en la millora de l’atenció a la ciutadania. Volem que fer gestions siga cada vegada més fàcil. Facilitem tràmits essencials i reduïm desplaçaments, acostant les gestions d’identitat digital a tots els veïns i les veïnes de Tavernes”.
