Gandia ha iniciat hui la temporada turística amb tots els serveis de platja en marxa convertint-se en la primera platja que obri en aquestes dates i que té la capacitat i solvència per a allargar la prestació dels mateixos fins a novembre.
Un inici de temporada que enguany ve marcat per la novetat de la incorporació de banderes per a informar de l’estat de la mar a persones daltòniques. Des del departament de Turisme, s’han adquirit 144 banderes (48 verds, 48 roges i 48 grogues), que portaran una identificació sobre l’estat de la mar. Prieto ha recordat que el daltonisme no és una malaltia ni una patologia, és només una deficiència o anomalia en la visió del color i que a Espanya hi ha quasi 2 milions de persones daltòniques.
«La nostra platja no sols és la millor del Mediterrani per les seues característiques naturals, sinó també perquè la cuidem, la valorem i apostem per la qualitat, l’excel·lència i la sostenibilitat», ha destacat l’alcalde José Manuel Prieto en la seua intervenció, on ha agraït als integrants del dispositiu el seu treball, així com l’esforç, tenacitat i superació que demostra el sector turístic i la labor que es realitza des del departament de Turisme.
D’aquesta manera, des de demà, 15 de març i fins al 15 d’octubre, estarà operatiu el servei de vigilància, salvament i socorrisme, amb horaris i equips ampliats en funció de l’afluència turística, garantint la màxima cobertura en els mesos d’estiu.

La neteja de la platja, que es manté diàriament gràcies a una inversió anual de més d’1 milió d’euros, ha sigut un altre dels aspectes destacats per la primera autoritat municipal, qui ha informat que la platja ja compta amb 41 passarel·les de 50 metres i reforç de papereres en els accessos. A més, enguany s’incorpora un nou vehicle 4×4 per a millorar la mobilitat del personal de manteniment.
Quant a seguretat i protecció, els quads de la Policia Local patrullaran l’arena diàriament a partir de Setmana Santa, amb servei 24 hores des del 24 de juny. L’atenció al visitant es reforçarà amb l’obertura contínua dels dos punts d’informació turística en el passeig marítim des del 16 de març.
Així mateix, els quiosquets mantindran dos establiments oberts tot l’any, mentre que la resta de serveis en l’arena, com a lloguer d’ombres, hamaques, patins d’aigua i l’escola de vela, iniciaran la seua activitat segons el calendari habitual després d’obtindre les autoritzacions pertinents.
Prieto també ha volgut recordar que, a més de les banderes per a daltònics, la platja de Gandia es caracteritza per la seua accessibilitat, ja que té tres punts de bany adaptat on presta servei Creu Roja. “Aquests punts són la millor manera d’aconseguir que qualsevol, siga el que siga la seua condició, puga gaudir de la nostra platja i la nostra mar”. “El nostre objectiu és que aquests punts augmenten i prestem millor servei a més i més persones, perquè els valors de l’accessibilitat, inclusió i la integració estan també presents a la nostra platja”.
Augment de públic estranger i col·laboració publicoprivada
Gandia continua avançant en la fidelització del turisme durant tot l’any, aconseguint trencar l’estacionalitat i ampliant l’activitat turística més enllà dels mesos d’estiu. En aquest sentit, és clau l’increment del 30% en l’arribada de turistes estrangers en els mesos tradicionalment considerats de menor afluència.
A més, s’estan duent a terme importants millores en infraestructures, com la remodelació de l’avinguda de la Pau amb una inversió de més de 630.000 euros, facilitant l’accés al nucli de la platja. La ciutat també viu un moment de gran dinamisme hoteler, amb inversions que aconsegueixen els 40 milions d’euros alentades per l’incentiu hoteler posat en marxa pel govern municipal i que ja han situat a Gandia amb 6.700 places hoteleres.
Finalment, Prieto ha posat en valor la col·laboració publicoprivada per a generar riquesa i confiança en el sector. “Gràcies a polítiques enfocades en la qualitat, l’excel·lència i la sostenibilitat, Gandia es posiciona com una de les millors ciutats turístiques d’Espanya. Prova d’això és que és la segona ciutat de la Comunitat Valenciana amb més segells de qualitat i una de les poques que executa tres plans de sostenibilitat turística”, ha finalitzat.
Per part seua, la regidora de Turisme, Balbina Sendra ha subratllat que el turisme a la ciutat “ja no es limita a l’estiu, sinó que s’ha convertit en una activitat que s’estén al llarg de tot l’any”. En aquest sentit, ha reconegut el treball dels professionals que, durant els dotze mesos, fan possible que la platja de Gandia mantinga la seua qualitat i els seus serveis en òptimes condicions.
Sendra ha posat en valor la labor transversal dels diferents departaments municipals, com a seguretat, medi ambient i serveis bàsics, que contribueixen al bon funcionament del turisme a la ciutat. A més, ha assenyalat que la platja ja està preparada amb tots els seus serveis actius, garantint així una experiència òptima per als visitants des del primer moment.