Enguany afrontem la nova campanya turística amb les piles carregades, il·lusió i moltes ganes. Si maig sempre ha sigut el mes amb el qual s’enceta la temporada a Gandia, enguany es produeixen una sèrie de circumstàncies que fan que siga emblemàtic. Així, a l’arribada del bon temps i la fi de l’estat d’alarma –amb la mobilitat permesa a tota Espanya–, se li suma Fitur.
Paradoxalment, la fira turística per excel·lència –on Gandia sempre diposita moltes esperances– se celebra aquesta setmana, quan tradicionalment ha sigut en el fred mes de gener. Per tant, a Fitur 2021 coincideixen una sèrie de circumstàncies que fan que anem amb la ferma convicció que pot ser una gran temporada turística. En aquest sentit, enguany ens desplacem a Madrid amb una conjuntura atípica que hem de saber aprofitar. Fitur 2021 es porta a terme d’una manera reduïda i més professional. Per tant, estem convençuts que podrem competir en aquesta fira, ja que hi haurà menys destins. I, açò ens ajudarà al fet que arribem a més gent.
També ens presentem a Fitur com a una destinació previsible. Amb els temps que corren, hem de vendre que som un destí que coneix la gent. I, eixa és la nostra principal fortalesa, ja que som la destinació de sempre, però amb una imatge renovada per a adaptar-nos a eixe ús més gran de les noves tecnologies que s’han convertit en elements vitals a l’era digital. Per aquesta raó, estrenem nou web –el qual passa de ser una eina d’informació i promoció, a un instrument que estarà a disposició dels professionals del sector– i un nou vídeo promocional molt impactant –amb imatges de tots els recursos que ofereix la ciutat per a remarcar la idea que a Gandia és estiu tot l’any–.
La situació de la pandèmia al territori valencià també és un valor afegit per a Gandia com a destinació turística. Així, cal recordar que a la Comunitat Valenciana la taxa de casos per covid-19 se situa a hores d’ara en 30 contagiats per cada 100.000 habitants, la millor d’Espanya per novena setmana consecutiva. Aquest fet atorga confiança a tots aquells que ens visiten perquè estiguen convençuts que, si vénen a Gandia, gaudiran d’un espai segur. I, baix la premissa d’una Platja Segura i l’aval de ser una de les platges més segures del Mediterrani, aspirem a seduir i rebre amb els braços oberts a tots els turistes que trien Gandia per a passar les seues vacances.
A més, una vegada més hem sigut la primera platja de la Comunitat Valenciana en obrir la temporada –a excepció de Benidorm que està oberta tot l’any–. El passat mes de març vam decidir iniciar els serveis de platja amb les mateixes condicions de seguretat de l’any passat. Gandia, afortunadament, compta amb una platja molt extensa –més de 200.000 metres quadrats d’arena, on caben 50.000 persones–, sense problemes d’espai. Així, hem adaptat la nostra platja perquè tots aquells que desitgen vindre, ho facen amb criteris de seguretat. Sobretot, creiem amb l’auto-control i l’auto-responsabilitat de cada persona. I, tornem a confiar en el fet que turistes i visitants actuen amb la mateixa responsabilitat de l’estiu passat, on ja vam demostrar que som un destí segur.
D’altra banda, un altre dels ítems que enguany portem a Fitur és la celebració de l’Any Jubilar en honor a Sant Francesc de Borja. Hem de saber aprofitar totes les oportunitats i l’Any Jubilar suposa potenciar la figura dels Borja, en general, i la del nostre patró i IV Duc, en particular. Per això, l’Any Jubilar serà una oportunitat d’or per a posar en valor la nostra identitat i l’esplendor que va tindre a Gandia la família valenciana més universal, sent un element diferencial que complementarà la nostra oferta.
Tampoc podem deixar de costat dues infraestructures turístiques noves d’índole privada i de primer ordre per a Gandia –una de costa i l’altra d’interior–. Parlem de l’hotel quatre estrelles superior de la cadena Senator, el qual va obrir les seues portes divendres passat. Tot un revulsiu per a incrementar la qualitat de la platja i per a ajudar a desestacionalitzar-la. Sense oblidar el càmping que s’està executant a Marxuquera, als peus de la serra Falconera –el primer càmping d’interior amb el qual comptarà Gandia–, sent una indústria turística molt relacionada amb el turisme sostenible, el senderisme i els esports d’aventura. És a dir, es tracta de dues magnífiques notícies per a Gandia en l’àmbit turístic.
Com veiem, a Gandia ja estem preparats per a reactivar el nostre turisme. I, açò ha estat possible perquè abans hem tingut una planificació clara i una estratègia prèvia definida. Perquè sabem allò que volem i cap a on volem caminar: cap a la qualitat –som el municipi amb més subdestins SICTED–, la sostenibilitat –disposem d’un Pla de Sostenibilitat Turística dotat amb 3 milions d’euros–, la gastronomia –impulsem la iniciativa ‘Tasta Gandia’ amb el lideratge del reconegut xef Manuel Alonso i la participació de DestíSafor–, la innovació, el turisme intel·ligent i el professional…
No m’agradaria acabar sense reconéixer el gran mèrit que està tenint el sector, amb eixos autònoms i empresaris emprenedors locals, els quals estan deixant-se la pell per a alçar i salvar el nostre turisme. Ara més que mai, és de justícia agrair l’enorme esforç i el coratge de totes les persones que es desviuen pel turisme a Gandia i es dediquen en cos i ànima a l’hostaleria, als hotels, als apartaments, als càmpings, al comerç, a l’oci nocturn…
A Gandia ja hem posat el motor en marxa. Novament, el turisme comença a poc a poc a enlairar-se i torna a volar, després de suavitzar-se les restriccions i de passar un any molt dur. I, com haureu pogut comprovar en aquest article, tenim suficients motius i bones expectatives per a poder albirar un bon estiu. I, sobretot, per a fer realitat, tots units, la reactivació i la recuperació d’un dels principals motors econòmics de la nostra ciutat, que tant ho necessita hui en dia.
Vicent Mascarell Tarrazona
Regidor de Turisme i Platges de Gandia