Oliva té mare, però té PMUSS?

Mobilitat sostenible és una expressió que ompli la boca de molts politics però malauradament sense ser conscients del seu significat. 

 

Mobilitat sostenible és l’objectiu d’un PMUSS. I què és un PMUSS??? 

- Advertisement -

 

Segons la IDEA,Institut per la diversificació y estalvi energètic, un Pla de Mobilitat sostenible és un conjunt d’accions que tenen com objectiu implantar formes de desplaçament més sostenibles en l’espai urbà, “caminar, pedalejar o utilitzar el transport públic“, reduint el consum energètic i les emissions contaminants, alhora que garantir la qualitat de vida de la ciutadania assolint la cohesió social i el desenvolupament econòmic. Un PMUSS és un instrument per a impulsar els canvis necessaris en la mobilitat urbana amb criteris de Sostenibilitat i situar al centre de la seua planificació a les persones. El seu objectiu és garantir un ambient sà on es puga caminar i pedalejar per itineraris accessibles, segurs i atractius. 

 

 

A Oliva, pendent de l’aprovació del PMUSS per part de Conselleria, s’han començat a fer unes actuacions al Camí la Mar que realment no estan en sintonia amb la Mobilitat Sostenible. Posa al centre el cotxe i deixa de costat al que camina i pedaleja. S’han col·locat enmig de la carretera uns 101 pilons que empitjoren la situació per aquestos usuaris que redueixen el consum energètic i les emissions contaminants. A més, es vol fer una actuació per a pintar i senyalitzar el voral-bici que no arriba als 2’5 metres com a carril ciclo-vianants, que és l’espai utilitzat pels usuaris de la mobilitat no motoritzada. És a dir, el cotxe guanya metres en un espai interurbà o urbà …

 

 

[Img #17920]

Detall del resultat de ambdos espais, fora del paviment on circulen els vehicles motoritzats, -que a més, resulta inapreciable-. A la dreta, el marge de separació, i a l’esquerre, el carril peatonal-bici. 

 

 

Què més dóna la definició si el que compta és l’ús que es farà! I l’ús per part de vianants ,ciclistes, patinadors, persones amb carros o cadires de rodes és continu i diari. És l’únic carrer per poder anar a la platja i ens mereixem una amplària per on puguem transitar amb seguretat en 2 direccions els vianants i les bicicletes. Com a mínim 4 metres per a fer segura i apetitosa la MOBILITAT SOSTENIBLE. Sols així podrem dir que Oliva comença a respirar PMUSS. Per cert, el contingut del projecte del PMUSS és covard a l’hora de plantejar solucions capdavanteres per a fomentar la mobilitat urbana sostenible i adoleix de falta de concreció. 

 

 

A Oliva, a estes altures del segle XXI, gener de 2021, els ciutadans ens mereixem actuacions dignes per a la mobilitat sostenible com les de Borriana, entre el poble i el Port, un exemple que podem trobar a la web de la conselleria en el Manual de bones pràctiques i del que hi podem veure que una altra distribució de l’ús de l’espai és possible. 

 

 

Oliva 30, com a col·lectiu implicat en fer d’Oliva una ciutat amable i inclusiva amb les persones més necessitades en este sentit: gent gran, persones amb mobilitat reduïda, famílies amb xiquets … una ciutat què tinga en compte a totes aquelles que es desplacen amb un vehicle no motoritzat, li demanem a l’Ajuntament que estudie les alternatives possibles a eixe tram perquè percebem que l’actuació està empitjorant la seguretat i la qualitat de l’espai en una zona estimada pels ciutadans. 

 

 [Img #17913] 

 

[Img #17912]

 

 

El col·lectiu Oliva 30 porten molt de temps treballant perquè Oliva tinga un PMUS acord amb els nous temps, amb les necessitats reals de la població i del planeta, directrius marcades des del Ministeri de Transició Ecològica i des d’Europa. Des d’ací animem els polítics a que posen en valor el nostre espai de vida perquè sabem que els nostres ”lidels” quan volen, poden. 

 

Col·lectiu Oliva 30 

ÚLTIMAS NOTICIAS

NOTICIAS DESTACADAS

Javier Ojeda actuará en el próximo concierto benéfico de Strong People 

El sábado 21 de septiembre se celebrará en el jardín de la Casa de la Marquesa...

Una nueva modificación del PGOU renovará el barrio de Beniopa

El Ayuntamiento de Gandía ha anunciado una modificación del Plan General de Ordenación Urbana...

Emili Ripoll: «Hay que seguir trabajando para mantener viva la Semana Santa»

La Semana Santa de Gandia se prepara para vivir un nuevo año bajo el...