L’àrea de Carreteres de la Diputació de València ha publicat ja la licitació de les obres que permetran millorar el denominat ‘camí Reial d´Ontinyent a Gandia’, una via catalogada com a camí de domini públic i que exercix de connexió entre les comarques de la Vall d’Albaida i la Safor.
“Eixe és el motiu principal -indica la diputada de Carreteres, Reme Mazzolari- per a intervindre sobre este camí, que és de titularitat municipal però que complix amb una important funció vertebradora del territori, per la qual cosa suposa un exemple paradigmàtic del que hem catalogat com a Camins d’Interés Territorial”.
Mazzolari subratlla que “amb esta actuació no sols millorem la seguretat i la comoditat de la via, sinó que també apostem per una obra més sostenible. Utilitzem materials reciclats i tècniques que reduïxen el consum d’energia i les emissions, demostrant que és possible mantindre i modernitzar les nostres infraestructures de manera més respectuosa amb el medi ambient”.
Per part seua, la tinenta d’alcalde d’Ontinyent i vicepresidenta primera de la Diputació, Natalia Enguix, explica que “esta via requeria d’una intervenció per a millorar el seu estat, ja que han sigut molts anys d’ús intensiu per part dels veïns de la zona, que han afectat sobretot l’estat del ferm. Per això, des de l’Ajuntament ja es va fer en el seu moment una intervenció per a millorar l’accés al polígon del Pla; cosa que tindrà continuïtat amb l’actuació que es durà a terme des de la Diputació».
Característiques de la intervenció
El tram del camí Reial objecte de l’actuació té una longitud de 1.750 m, i discorre pel terme municipal d’Ontinyent des de l’inici del camí fins al punt quilomètric 1+400; per a endinsar-se en territori d’Agullent entre eixe punt i el Pk 1+753. Així, les obres començaran en la rotonda situada en el polígon industrial El Pla d’Ontinyent i finalitzarà en la illeta de la rotonda d’accés que existix en l’eixida 417 de la A-7.
Actualment, el camí discorre en els seus primers 340 metres per sòl urbà industrial consolidat, per a endinsar-se a partir d’este punt entre camps de cultius i vivendes disseminades, i per consegüent amb multitud d’accessos directes al camí. En este segon tram el camí disposa d’una plataforma d’uns 5 metres d’ample sense vorals, amb ferm en mal estat i mancat tant de drenatge, com de senyalització vertical i horitzontal.
L’actuació permetrà millorar les característiques superficials del ferm existent, incrementant la seguretat viària amb l’adequació de les marques viàries amb línies de vora de calçada, així com la renovació de la senyalització vertical i abalisament existent. De manera paral·lela, es millorarà del drenatge superficial mitjançant l’execució de cunetes de seguretat, destacant un gual inundable de formigó en el tram coincident amb el barranc del riu Clariano.