El projecte de desdoblament de la via fèrria entre Gandia i Cullera avança cap a la seua execució definitiva: la licitació de les obres començarà a l’estiu de 2026, un cop finalitze la redacció del projecte constructiu durant el primer semestre del mateix any. Així ho ha confirmat el president d’Adif, Pedro Marco de la Peña.
Amb esta actuació estratègica, es milloraran notablement les connexions ferroviàries amb València i es reforçarà el servei de rodalia. El desdoblament dels 23 quilòmetres de via permetrà que els trens circulen en ambdós sentits sense haver d’esperar el pas d’altres combois, fet que implicarà més seguretat, una major velocitat, menys temps de viatge i un increment de la capacitat i freqüència del servei tant per a passatgers com per a mercaderies.
A més, durant la reunió mantinguda a Madrid amb l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, el president d’Adif ha assegurat que els trens continuaran arribant a l’estació de Renfe situada al centre de la ciutat: “La doble via arribarà fins a l’entrada del túnel i, després, els trens continuaran en via única fins a l’estació actual”.
Este projecte forma part del Pacte per les Infraestructures, una proposta impulsada des de Gandia per a consensuar amb agents socials, empresarials i forces polítiques les actuacions estratègiques que garantisquen un desenvolupament equilibrat del territori.
L’anunci arriba després que el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible aprovara a finals de juny l’estudi informatiu i l’expedient d’informació pública del projecte. A més, el passat gener, el Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic va donar llum verda mitjançant la Declaració d’Impacte Ambiental (DIA), desbloquejant així una reivindicació històrica de la ciutat.
“És una notícia molt esperada, tenint en compte que este projecte és molt reivindicat i l’hem treballat molt des de l’Ajuntament de Gandia amb el Govern d’Espanya i Adif”, ha declarat l’alcalde José Manuel Prieto.
