Una delegació del Departament de Turisme de Gandia, encapçalada per la regidora de l’àrea, Balbina Sendra, ha participat en la prestigiosa fira internacional de turisme ITB Berlin 2025, celebrada entre el 4 i el 6 de març a la capital alemanya. La presència de Gandia en aquest esdeveniment ha permés potenciar la promoció de la destinació i establir contactes importants amb agents clau del sector turístic internacional.
Durant la fira, s’han mantingut reunions estratègiques amb operadors turístics i agències de viatges de renom, com Tui Travel, EasyJet Holidays, Expedia i Iristour Vacances, així com amb la Xarxa Espanyola de Destinacions per la Diversitat (REDD). Aquestes trobades han servit per a explorar noves oportunitats de col·laboració i continuar consolidant Gandia com una destinació turística de referència.
Gandia va captar l’atenció dels assistents amb la presentació de la destinació a l’espai ITB LGTB, on es va posar en valor l’oferta turística inclusiva de la ciutat. A més, la nostra ciutat va participar en la «Nit d’Espanya», un esdeveniment exclusiu que va reunir els principals actors del sector turístic internacional en un ambient propici per al networking i la promoció de les destinacions espanyoles.
Els productes turístics de Gandia s’han visibilitzat a través de fullets informatius en quatre mostradors estratègics: el de Turespaña dedicat al turisme LGTB, el de València Turisme, el de la Comunitat Valenciana i el de la REDD. Aquesta àmplia cobertura ha permés mostrar la diversitat i riquesa de l’oferta turística de Gandia a un públic internacional molt especialitzat.
La regidora Balbina Sendra ha valorat molt positivament la presència de Gandia en la ITB Berlin 2025. “Tornem de Berlín amb els objectius complits. Hem pogut posicionar Gandia com una destinació oberta, diversa, amb una oferta turística de qualitat i amb productes consolidats”. La regidora ha incidit que el fet d’estar presents en tres espais ha permés augmentar l’impacte promocional amb la campanya «TU VIDA NECESITA MÁS LUZ” que, per a aquesta ocasió, ha sigut adaptada a l’alemany, aconseguint més de 10.000 impactes.
A més, Gandia ha aconseguit augmentar un 30% l’ocupació de turistes estrangers en els mesos de temporada baixa, amb especial incidència en els principals mercats turístics: França, Alemanya i Regne Unit.
La participació en la ITB Berlin 2025 s’emmarca en l’estratègia d’internacionalització de la destinació Gandia, que continua apostant per la promoció en els principals fòrums turístics europeus per a atraure visitants de tot el món i dinamitzar el sector turístic local. Una estratègia que ha aconseguit augmentar un 30% l’ocupació de turistes estrangers en els mesos de temporada baixa, amb especial incidència en mercats turístics com França, Alemanya i Regne Unit.