L’alumnat del Calderón posa en marxa un programa per a la integració de les persones amb Autisme

- Publicidad -

L’alumnat de quart de l’ESO del col·legi M.A.S. de Calderón ha posat en marxa en el Grau, el seu entorn més pròxim, un projecte pilot en col·laboració amb 50 comerços locals del districte marítim.

Es tracta d’instal·lar pictogrames “d’anticipació” a les façanes dels establiments comercials. Aquests pictogrames facilitaran la comprensió i l’accés a les persones amb diversitat funcional, permetent que puguen realitzar les seues compres de manera més autònoma i còmoda. És el cas del TEA, Trastorn de l’Espectre Autista.

- Publicidad -

També s’han repartit follets informatius i s’ha parlat amb els comerciants perquè coneguen el que és el TEA, com se senten aquestes persones en els comerços i com ajudar-les. Situacions del dia a dia tan senzilles per a la majoria de la població per a les persones amb TEA són d’una gran dificultat, com ara agafar torn a la carnisseria; saber que han de seure a taula en una cafeteria i esperar el cambrer, etc…

© Àlex Oltra

Elena Moncho, regidora de Comerç, va recordar que les persones amb TEA “interaccionen de forma diferent I ens hem de conscienciar de fer-los el dia a dia més fàcil. Amb eixa finalitat es va encetar el projecte que ha comptat de seguida amb el suport de l’Ajuntament i del comerç del Grau”. 

“Aquest projecte és un pas ferm cap a la inclusió, perquè creiem fermament que una ciutat només pot ser considerada veritablement accessible quan tots els seus ciutadans i ciutadanes poden participar plenament en la seva vida quotidiana. Els pictogrames no només seran una eina pràctica, sinó també un símbol del nostre compromís amb la igualtat, la inclusió i la dignitat de totes les persones”, va expressar la regidora d’Educació, Esther Sapena

Com va explicar la representant del col·legi, Esther Martín, la iniciativa “Estoy aquí” va nàixer a l’aula a partir de les necessitats dels xiquets i xiquetes amb TEA que hi ha a l’escola: “Cal conéixer les seues dificultats i saber com tractar-los. I la comunitat educativa ha d’acompanyar aquest aprenentatge I canviar la mentalitat”.   

La col·locació de pictogrames d’anticipació és en realitat la tercera fase del projecte, en el qual també s’ha involucrat les associacions de Gandia que treballen amb persones amb espectre autista: ASTEA Safor i la Fundació Mira’m. 

© Àlex Oltra

Finalment, les regidores i l’alumnat han expressat la voluntat d’estendre la iniciativa a tots els centres educatius i el comerç de la ciutat.  

- Publicidad -

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

- Publicidad -

ÚLTIMAS NOTICIAS

Xeraco será final de la etapa 8 en La Vuelta a España 2026

Xeraco acogerá la llegada de la octava etapa de la Vuelta Ciclista a España 2026, una jornada de aproximadamente 176 kilómetros con salida en...

BMW Motorrad confirma el PuntApunta 2026: una edición que llegará a Gandia

BMW Motorrad España ha confirmado los detalles de la próxima edición del PuntApunta, el evento que desde hace más de una década reúne a...

La CCV activa nous informes per definir la futura xarxa ferroviària del territori

Dénia va ser ahir l’escenari de la reunió de la Comissió Executiva del Consorci de les Comarques Centrals Valencianes (CCV), celebrada a l’Ajuntament, amb...

El govern de Gandia reclama a la Generalitat que restituïsca les Urgències 24 h al centre de salut de Corea

Els grups municipals Socialista i Compromís Més Gandia, que conformen l’executiu local, han registrat un manifest amb què demanen a la Generalitat Valenciana que...

El Grup Socialista es mostra en contra de la pujada de la taxa del COR

El Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament de Gandia ha presentat hui en el ple ordinari del mes de desembre un manifest amb vocació de...
- Publicidad -
- Publicidad -