L’alumnat del Calderón posa en marxa un programa per a la integració de les persones amb Autisme

L’alumnat de quart de l’ESO del col·legi M.A.S. de Calderón ha posat en marxa en el Grau, el seu entorn més pròxim, un projecte pilot en col·laboració amb 50 comerços locals del districte marítim.

Es tracta d’instal·lar pictogrames “d’anticipació” a les façanes dels establiments comercials. Aquests pictogrames facilitaran la comprensió i l’accés a les persones amb diversitat funcional, permetent que puguen realitzar les seues compres de manera més autònoma i còmoda. És el cas del TEA, Trastorn de l’Espectre Autista.

També s’han repartit follets informatius i s’ha parlat amb els comerciants perquè coneguen el que és el TEA, com se senten aquestes persones en els comerços i com ajudar-les. Situacions del dia a dia tan senzilles per a la majoria de la població per a les persones amb TEA són d’una gran dificultat, com ara agafar torn a la carnisseria; saber que han de seure a taula en una cafeteria i esperar el cambrer, etc…

- Advertisement -
© Àlex Oltra

Elena Moncho, regidora de Comerç, va recordar que les persones amb TEA “interaccionen de forma diferent I ens hem de conscienciar de fer-los el dia a dia més fàcil. Amb eixa finalitat es va encetar el projecte que ha comptat de seguida amb el suport de l’Ajuntament i del comerç del Grau”. 

“Aquest projecte és un pas ferm cap a la inclusió, perquè creiem fermament que una ciutat només pot ser considerada veritablement accessible quan tots els seus ciutadans i ciutadanes poden participar plenament en la seva vida quotidiana. Els pictogrames no només seran una eina pràctica, sinó també un símbol del nostre compromís amb la igualtat, la inclusió i la dignitat de totes les persones”, va expressar la regidora d’Educació, Esther Sapena

Com va explicar la representant del col·legi, Esther Martín, la iniciativa “Estoy aquí” va nàixer a l’aula a partir de les necessitats dels xiquets i xiquetes amb TEA que hi ha a l’escola: “Cal conéixer les seues dificultats i saber com tractar-los. I la comunitat educativa ha d’acompanyar aquest aprenentatge I canviar la mentalitat”.   

La col·locació de pictogrames d’anticipació és en realitat la tercera fase del projecte, en el qual també s’ha involucrat les associacions de Gandia que treballen amb persones amb espectre autista: ASTEA Safor i la Fundació Mira’m. 

© Àlex Oltra

Finalment, les regidores i l’alumnat han expressat la voluntat d’estendre la iniciativa a tots els centres educatius i el comerç de la ciutat.  

ÚLTIMAS NOTICIAS

NOTICIAS DESTACADAS

Nuevo «enfrentamiento» entre Compromís y PSOE por la CV-60

El proyecto de la CV-60 ha generado un nuevo enfrentamiento entre el PSOE y...

Corea celebra sus fiestas vecinales

El barrio de Corea celebra este fin de semana, el 15 de junio, sus...

La UPG finaliza su 40 edición

La Universidad Popular de Gandia ha clausurado el curso de la 40 edición.El acto...