Gandia reafirma la seua posició com una destinació turística d’excel·lència en obtindre 149 distintius del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinació (SICTED). Així, es converteix en la segona destinació de la Comunitat Valenciana amb més reconeixements, només per darrere de València, que compta amb 187.
La capital de la Safor ha sumat 10 noves empreses i serveis distingits, que s’afegeixen als que ja compten amb aquest reconeixement. En total, el SICTED abasta 37 oficis, des dels més vinculats al turisme, com ara hotels, restaurants, càmpings i guies turístics, fins a altres sectors i serveis que contribueixen al teixit turístic.
Aquestes noves incorporacions reafirmen reconeixements com el que va obtindre la ciutat a la XIV Edició de Premis SICTED 2024 celebrada en el marc de FITUR on Gandia va ser triada com el segon millor destí SICTED d’entre les 257 destinacions amb què compta Espanya.
Balbina Sendra, regidora delegada de Turisme, ha valorat positivament la notícia afirmant que des del 2015 “l’executiu i el sector treballen junts per fer de la qualitat en els serveis que es presten una bandera i un factor diferenciador que ens prestigie sobre altres destinacions”. “Els resultats són visibles i cada vegada són més els establiments i oficis que s’interessen per aquesta línia de treball i en la creació de sinergies”.
Aquestes dades reafirmen el compromís del destí per la qualitat i són un pas més per poder conseguir la marca turística Gandia.
Què és SICTED?
Atorgat pel Ministeri de l’Interior a través de la Secretaria d’Estat de Turisme, el SICTED representa un compromís integral amb la qualitat turística, no només en l’àmbit empresarial, sinó també a l’enfortiment global de la destinació. A diferència d’altres segells que se centren exclusivament en la qualitat de les empreses, el SICTED treballa per millorar l’experiència a tota la destinació.
Les empreses i serveis que aspiren al distintiu SICTED han de complir compromisos en formació, documentació i plans de millora. A més, els participants treballen en grups de millora per implementar accions conjuntes que eleven la qualitat de la destinació.