Compromís Bellreguard al·lega al projecte ministerial de la N-332 exigint una millora integral de la travessia

Compromís per Bellreguard ha presentat al·legacions al projecte del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible per a la millora i calmat del trànsit a la travessia de la N-332. Una actuació que per als valencianistes és clarament insuficient i no serveix a la finalitat perseguida.

El projecte afig a la construcció de la rotonda en l’accés nord al casc urbà -ja contemplada en el projecte redactat pel Ministeri en novembre de 2020- tan sols el pavimentat de 395 metres lineals de les voreres i la construcció d’un pas de vianants sobreelevat, però se n’oblida de la necessària adequació del conjunt de la travessia com a condició per acceptar responablement la cessió de la carretera N-332 al seu pas pel poble.

Compromís recorda que el juliol de 2020 l’Ajuntament, sota l’Alcaldia d’Àlex Ruiz, va traslladar al Ministeri, davant l’oferiment que aquest havia fet mitjançant ofici de 10 de juny de 2020 (Ref. núm. V5.20.0297) de la Demarcació de Carreteres i en reunió mantinguda amb els responsables ministerials el 22 de juliol de 2020 a l’Ajuntament de Bellreguard, que per a acceptar la cessió de la travessia de la N-332 les condicions passaven per la construcció de la rotonda i “una millora integral de tota la travessia”. Tot i això, l’any 2022, el ple de la Corporació municipal per majoria absoluta va acceptar la cessió de la travessia a proposta de l’Alcaldia ja socialista a canvi sols del projecte de la rotonda plantejat pel ministeri, amb els vots a favor de la cessió del PSPV-PSOE i del PP.

“Ningú més que nosaltres ha reivindicat tant en els últims 9 anys la construcció de la rotonda nord de Bellreguard sobre la N-332 i la millora integral de la travessia, i això és un fet constatable” fins i tot amb iniciatives parlamentàries periòdiques del llavors senador de Compromís Carles Mulet, assenyala ara Àlex Ruiz, qui remarca que Bellreguard ha de rebre la travessia “en les condicions que pertoca”. Entre altres qüestions perquè assumir el manteniment de la carretera suposarà un important esforç econòmic per a l’Ajuntament. “Fer-se càrrec de la travessia en les actuals condicions seria una herència enverinada”, amb una densitat de trànsit de milers de vehicles diaris que «no ha alleugerit l’alliberament de l’AP-7 ni hi ha cap informe ni estudi elaborat -o almenys no s’ha fet públic- que altres construccions projectades com la perllongació de la CV-60 vagen a alleugerir este trànsit rodat comarcal que, contràriament a estes manifestacions ens abocaria el trànsit de nou a l’entrada nord del nostre poble», afegeix l’actual portaveu municipal de Compromís.

En coherència amb eixe posicionament, Compromís per Bellreguard al·lega ara al projecte ministerial.  Entén que l’actuació que tramita el Ministeri és clarament insuficient, limitant-se a la construcció d’un únic pas de vianants sobreelevat i l’execució d’un nou pavimentat de tan sols 395 metres lineals de voreres dels més de 3.600 amb què compta la travessia, a més de l’esmentada rotonda.

Compromís considera, i així ho demana en les seues al·legacions, que és “imprescindible i inajornable” que s’incloga un segon nou pas de vianants en el tram comprés entre els números 2 i 28 de l’avinguda d’Alacant, fent-lo coincidir amb algun dels dos semàfors existents a la zona. D’eixa manera, s’assoliria un doble objectiu: duplicar les possibilitats de mobilitat no subjectes al trànsit entre les dues parts de la població que compta amb cap pas de vianants en 400 metres lineals, des del barri de Sotaia de l’Alqueria de la Comtessa fins al pas peatonal existent a l’altura del carrer Major; i, per altra banda, donar major funcionalitat als esmentats semàfors, que a dia de hui romanen permanentment desconnectats.

A més, l’al·legació demana que els tres passos de vianants ja existents a la travessia s’haurien de transformar en sobreelevats, “com a única solució d’aconseguir una vertadera vertebració de les zones de la població dividides per la travessia”.

Així mateix, Compromís demana que s’incloga el fresat i nou asfaltat dels 1.800 metres de travessia, especialment en aquelles zona amb un evident perill d’eixida de la via com ja s’ha constatat en diversos sinistres contra les vivendes existents, a la zona compresa entre els carrers Ecce Homo / Rei en Jaume i Major / La Vela. Un tram on la cota de la calçada “s’eleva exageradament sobre les voreres” com a conseqüència de les successives capes d’asfalt aplicades al llarg dels anys sense cap fresat ni rebaix.

Per últim, els nacionalistes demanen que se dote, pel ministeri corresponent, una línea d’ajudes econòmiques perquè les propietats puguen rehabilitar les façanes de les vivendes que duen anys patint la contaminació ambiental i les afeccions i sinistres provocats pel pas diari de milers de vehicles per la travessia de la N-332, per considerar-ho de «justícia material» perquè les persones que hi viuen puguen tornar a posar en valor els seus habitatges.

ÚLTIMAS NOTICIAS

NOTICIAS DESTACADAS

Arranca el Cicle de Cinema en Valencià a Gandia

Gandia celebra una nova edició de la campanya de Cinema en Valencià. Un projecte que...

Gandia presenta el Plan Director del Barranco de Beniopa: transformación ambiental y urbana en marcha

El Ayuntamiento de Gandia presentará en la Casa de la Marquesa, el próximo 25...

Gandia apuesta por el turismo de congresos en la IBTM World

El Departamento de Turismo de Gandia participa estos días en la IBTM World en...