El Partit Popular de Gandia ha tornat a posar damunt la taula una de les seues propostes més polèmiques: la reobertura al trànsit de la primera línia de la platja en determinats horaris. Una iniciativa que ja havia defés en la passada legislatura i que ara inclou en les seues esmenes al Pacte de Ciutat per les Infraestructures i la Mobilitat.
El portaveu popular, Víctor Soler, va presentar este dimecres un paquet de mesures que, segons ell, busquen “posar Gandia al centre” després del que considera un “dèficit històric d’inversions”. Entre les propostes figuren també un nou accés sud a la platja per descongestionar el trànsit en temporada alta, l’enllaç directe amb el Corredor Mediterrani, la millora de la connexió ferroviària amb la Marina Alta i la instal·lació de marquesines a totes les parades d’autobús.
En matèria de mobilitat urbana, els populars proposen garantir la circulació pels carrers Carmelites i Jesuïtes una vegada acaben les obres, així com recuperar el trànsit de vehicles per l’avinguda de la Pau del Grau, incloent l’entorn de l’església de Sant Nicolau. Soler va insistir que la Marina “ha de tornar a passar sempre per la primera línia de la platja”.
Tanmateix, la proposta arriba en un moment en què moltes ciutats opten per ampliar espais per a vianants i reduir la presència de vehicles al centre urbà i a zones sensibles com el front marítim. ¿Té sentit apostar per més cotxes quan el debat global camina en direcció contrària i quan Gandia intenta consolidar un model turístic sostenible?
Des del govern local, la regidora de Mobilitat, Lydia Morant, va qualificar de “qüestionable” la iniciativa i va recordar que “en plena emergència climàtica, Soler demana més cotxes i en més carrers, just el contrari al model de ciutat amable que tots volem”. A més, Morant va retreure al portaveu del PP que “antepose els interessos del partit als de la ciutat” i li va recordar que molts dels projectes que reclama, com la connexió Gandia-Dénia amb tramvia o l’autovia CV-60, depenen directament de la Generalitat i la Diputació.
Amb l’intercanvi d’acusacions, el Pacte per les Infraestructures i la Mobilitat continua encallat, pendent de la constitució de les comissions de treball. Mentrestant, el debat sobre si Gandia necessita més carrers per a cotxes o més espais lliures de trànsit continua obert, i no sembla que vaja a tancar-se prompte.
